пятница, 20 февраля 2015 г.

Тема. Контрольна робота за темою «Австралія. Антарктида»

Мета уроку: перевірити рівень навчальних досягнень учнів із вказаної теми; закріпити та поглибити практичні навички учнів працювати з картографічним матеріалом.

Очікувані результати
Після цього уроку учні повинні вміти:
відповідати на тестові завдання;
визначати на контурній карті позначені об’єкти;
робити опис природного комплексу за поданим планом у вигляді таблиці;
порівнювати природні комплекси.

Тип уроку: урок перевірки та корекції знань, умінь, навиків.

Методи організації навчальної діяльності учнів: словесний, наочний, візуальний (робота з картами), релаксопедичний (контроль знань).

Обладнання: фізична карта півкуль, колекція поштових марок, атласи.

Література:
Довгань Г. Д. Географія материків і океанів. 7 клас: Розробки уроків. – Харків: Ранок, 2007. – с. 185 – 187, 237 – 240.
Корнєєв В. П. Географія материків і океанів. 7 клас: Посібник для вчителя. – Харків: Ранок, 2003. – с. 161 – 163.
Довгань Г. Д. Географія материків і океанів. 7 клас: Заліковий зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень. – Харків: Ранок, 2005. – 48 с.

Структура уроку

1.     ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Картографічна розминка. Розгляд колекції марок на тему «Антарктида».

2.     АКУТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Учитель. На сьогодні, крім опрацювання параграфів у підручнику, ви мали заповнити таблицю «Образні назви Антарктиди». Зараз вибірково послухаємо ваші відповіді на кожну із образних назв і відзначимо, кому вдалося влучніше відповісти на задані питання.

3.     МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Впродовж 6 занять ми вивчали два найвіддаленіші материки, але ця спільна їх риса не повинна означати, що у нас з ними нема нічого спільного. Австралійський Союз у 1991 році був у першій тридцятці держав, які визнали незалежність України. В цій державі живуть наші співвітчизники. Австралія є торговим партнером нашої країни: вона продає нам машини, а купує продукцію видобувної промисловості, чорні і кольорові метали. В Антарктиді Україна має науковий інтерес. Хто знає, може й ви колись побуваєте там, де сьогодні можете бути тільки мріями. Для цього щоб дізнатися глибину ваших знань про ці два континенти, ви повинні дати письмові відповіді на питання і завдання. Тим часом я перегляну ваші зошити для практичних робіт.

4.     КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ

І варіант
І рівень
1. Першовідкривачем Австралії є:
а) А. Тасман; б) В. Янсзон; в) Дж. Кук.
2. Першим до Південного полюса дійшла експедиція:
а) Е. Шеклтона; б) Р. Амундсена; в) Р. Скотта.
3. В Австралії є найбільші у світі поклади:
а) нафти; б) кам’яного вугілля; в) бокситів.
4. Єдиний діючий вулкан в Антарктиді називається:
а) Вінсон; б) Еребус; в) Террор.
5. Вітри, що дмуть з центра Антарктиди до її країв, називаються:
а) стокові; б) бризи; в) мусони.
6. Найбільше скупчення коралів на Землі називається:
а) Коралове море; б) Великий Вододільний хребет;
в) Великий Бар’єрний риф.
ІІ рівень
7. Що таке Антарктика?
8. Назвіть відомі вам символи Австралії.
9. Чому на австралійських поштових марках часто зображують англійську королеву?
ІІІ рівень
10. Установіть відповідність між наведеними визначеннями географічних об’єктів та числами, якими вони позначені на фрагменті контурної карти. Укажіть їхні назви. Відповіді запишіть до таблиці.
Позначення на карті та назва
Визначення

Острів, названий на честь його відкривача

Старі, дуже зруйновані гори

Озеро – «мертве серце Австралії»

Затока на півночі материка

Півострів

Плоскогір’я з середніми висотами 300 – 500 м
ІV рівень
11. Опишіть природну зону пустель і напівпустель в Австралії за поданим планом і назвіть кілька відмінних рис порівняно з такою ж в Африці.
Географічне положення

Тип клімату

Пануючі вітри

Середня температура липня

Середня температура січня

Кількість опадів

ґрунти

Рослини

Тварини

Заселеність людьми



ІІ варіант
І рівень
1. Антарктиду відкрила експедиція:
а) Дж. Кука; б) Р. Амундсена і Р. Скотта;
в) Ф, Беллінсгаузена і М. Лазарева.
2. Найбільший півострів «крижаного материка» називається:
а) Кейп-Йорк; б) Арнем-Ленд; в) Антарктичний.
3. Тимчасові пересихаючі водотоки в Австралії називаються:
а) ріки; б) кріки; в) ваді.
4. Непрохідні зарості вічнозелених чагарників в австралійських напівпустелях називаються:
а) скребом; б) спиніфексом; в) молохом.
5. Види рослин і тварин, які мають обмежену територію поширення, називаються:
а) релікти; б) ендеміки; в) рідкісні.
6. Кількість населення Антарктиди приблизно становить:
а) 1000 осіб; б) 10 000 осіб; в) 100 000 осіб.
ІІ рівень
7. Назвіть спільні риси оазисів а Антарктиді та Африці.
8. На які групи поділяється населення Австралії?
9. Чому наукова станція, що розміщена на самому Південному полюсі, має таку назву?

ІІІ рівень
10. Установіть відповідність між наведеними визначеннями географічних об’єктів та числами, якими вони позначені на фрагменті контурної карти. Укажіть їхні назви. Відповіді запишіть до таблиці.
Позначення на карті та назва
Визначення

Острів, на якому 2,5 роки життя провів М. Миклухо-Маклай

Рівнина в центрі материка

Крайня західна точка Австралії

Море, назване на честь великого мореплавця

Головна річка Австралії

Пустеля, назва якої свідчить про її розміри
ІV рівень
11. Опишіть природу Антарктиди за поданим планом і вкажіть місця на Землі, природа яких має спільні риси з описаною вами.
Географічне положення

Тип клімату

Пануючі вітри

Середня температура липня

Середня температура січня

Кількість опадів

ґрунти

Рослини

Тварини

Заселеність людьми






5.     ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти кросворд на одну із вивчених тем («Австралія» або «Антарктида») на 8 – 10 питань.



Комментариев нет:

Отправить комментарий